Der er mange retningslinjer at forholde sig til i denne tid, og rigtig mange ting er ikke, som de plejer. Det gælder også, når fx forældre skal med deres børn til fodboldkampe.

Mens det fx er hjemmeholdets ansvar, at der er afmærket et passende tilskuerareal, opfordrer vi den enkelte tilskuer til at holde minimum en meters afstand til andre tilskuere og til selv at medbringe en stol (fx en klapstol eller en festivalstol), da alle tilskuere skal sidde ned på stole for, at dispensationen fra forsamlingsforbuddet på 50 kan være gældende.

Det er naturligvis os alle, der individuelt skal gøre alt for, at vi selv overholder retningslinjerne, men for at give en hjælpende hånd, opfordrer vi alle klubber og særligt alle trænere til at spille en aktiv rolle. Vi opfordrer til at trænere, der skal have sit hold og tilskuere med til udekampe gør følgende:

• Deler denne grafik med holdet/forældrene fx i en Facebookgruppe eller lignende, så de kender til retningslinjerne (LINK til grafik for tilskuere ved kampe)
  • Gør opmærksom på, at tilskuere skal sidde ned, og at alle derfor skal medbringe deres egen stol til de forestående kampe
  • Spiller en aktiv rolle i, at egne tilskuere overholder retningslinjerne, når I er på udebane. Det er nemmere for træneren for et givent hold at få egne tilskuere til at sætte sig ned eller opholde sig i tilskuerarealet, end det er for hjemmeholdets frivillige, der ikke kender forældrene/tilskuerne

Her kan du se reglerne for tilskuere ved kampe og stævner. Du kan også læse den fulde version af Fodboldens Corona-regler her.